En man talar till journalister och kameror under en presskonferens

Press- och informationsmaterial

Här hittar du bland annat bilder, pressinformation, information om våra sociala medier, samt kontaktuppgifter till oss i kommunen som brukar uttala oss i medier.

Verksamhet

Presskontakt

Gärdhemsvägen 9 461 83

0520-49 57 00; kommunikation@trollhattan.se

Övrig information

Kommunikationschef Vivian Komstadius
vivian.komstadius@trollhattan.se

Är du journalist?

Trollhättans Stads utgångspunkt vid kontakt med media är alltid största möjliga öppenhet. Kontakta oss gärna så hjälper vi dig med dina frågor, och med att hitta rätt person att intervjua. Vi vill alltid försöka underlätta medias granskning och bevakning av kommunen. Du hittar kontaktuppgifterna ovan.

Pressmeddelanden

Nyheter om vad som händer i Trollhättans Stad hittar du i vårt nyhetsarkiv. De nyheter som kan vara särskilt viktiga för media skickas ut som pressmeddelande via e-post. Vill du som journalist komma med på listan, kontakta vår kommunikationsavdelning: kommunikation@trollhattan.se

Nyhetsarkiv, Trollhättans Stad

Behöver du få tag på pressbilder?

En del av vår bildbank är öppen publikt, och är riktad mot press, media och andra externa aktörer som av olika anledningar skulle behöva åtkomst till våra bilder:

Extern bildbank för press och media

Behöver du bild på någon annan politiker eller tjänsteman är du välkommen att höra av dig till kommunikationsavdelningen på kommunikation@trollhattan.se

Senast granskad 2022-06-03 av HANMEL