
Dialog och synpunkter
Det är genom dialog med medborgare som vi kan bli bättre. Därför vill vi veta vad du tycker. Vi vill att du lämnar in dina förslag, ställer frågor och diskuterar saker med oss!
Här hittar du information om vår medborgardialog och olika sätt att framföra idéer, synpunkter och frågor om sådant som rör kommunens verksamheter och utveckling.
Du kan kontakta oss på flera olika sätt och på dessa sidor kan du hitta det sätt som passar dig bäst.
Kontakta oss
E-postadress till Trollhättans Stad, telefonnummer till kontaktcenter, adress och karta för att besöka oss. Här hittar du också öppettider för kontaktcenter. Organisationsnummer. Postadress.
Lämna dina synpunkter
Fyll i vårt webbformulär för att lämna synpunkt på samtliga av våra verksamheter.
Lämna dina synpunkter via webbformulär
Det går naturligtvis också bra att skriva ut och fylla i vår blankett istället:
Blankett för synpunkter och klagomål
Inkomna synpunkter
Om du är intresserad av vilka synpunkter som har kommit till Trollhättans Stad kan du höra av dig till kontaktcenter@trollhattan.se
Vanliga frågor
På den här sidan hittar du korta svar på några av de vanligaste frågorna för kommunens verksamheter.
Vilka är de vanligaste frågorna som kommer in till kontaktcenter?
Felanmälan
Gäller snabb information och felanmälan om gator, parker, anläggningar o dyl. Det kan vara skador, funktions- eller skötselbrister som rör gator och vägar (inkl. vinterväghållning), gatubelysning, parker, naturmark, lekplatser, idrottsanläggningar, motionsspår och övriga anläggningar som Trollhättans Stad ansvarar för.
Relaterad information
För att skapa dialog kring olika teman och inriktningar bjuds ni invånare i Trollhättan in till medborgardialogmöten. Syftet med mötena är att genom diskussioner och dialog ta reda på vad allmänheten tycker om trygghet, och att alla ska få göra sin röst hörd.
Medborgardialog - brottsförebyggande arbete