Trollhättans Stad stad genomför löpande både stora och små upphandlingar av varor och tjänster. På den här sidan hittar du våra aktuella och kommande upphandlingar och information om hur en upphandling går till. Om du som leverantör undrar vad du bör tänka på, så kan du läsa mer om det här.
Trollhättans Stad stad välkomnar ditt företag att delta i upphandlingar då en sund konkurrens är positivt för alla parter. På den här sidan hittar du alla pågående upphandlingar och även våra planerade upphandlingar. Här nedan finns även information om hur du kan delta i en upphandling och hur processen med offentlig upphandling går till.
Hur sker upphandling i Trollhättans Stad?
Alla våra upphandlingar sker i enlighet med lagen om offentlig upphandling och stadens policys och riktlinjer. Anbud till Trollhättans Stad lämnas i de allra flesta fall i Visma Opic, vilket är det elektroniska upphandlingssystem som vi använder. Mer information om upphandling
Bevaka aktuella upphandlingar
Du kan bevaka aktuella upphandlingar inom just din bransch med hjälp av bevakningstjänsten av offentliga upphandlingar som företaget Opic har. Detta är en prenumerationstjänst där du kan du se alla upphandlingar i hela landet i din bransch som gör att du inte missar en möjlig affär.
En upphandling resulterar antingen i ett ramavtal eller ett enskilt köp. Vill du se listan över vilka upphandlingar som är aktuella just nu så använder vi oss av Visma för att synliggöra det för dig.
Trollhättans Stad ska ta emot alla leverantörsfakturor elektroniskt och i formatet Sve-faktura.Trollhättans Stad ger er möjligheten att välja mellan två helt kostnadsfria tjänster för att skicka era e-fakturor till oss.