Företagare som skakar hand

Upphandling

Trollhättans Stad stad genomför löpande både stora och små upphandlingar av varor och tjänster. På den här sidan hittar du våra aktuella och kommande upphandlingar och information om hur en upphandling går till. Om du som leverantör undrar vad du bör tänka på, så kan du läsa mer om det här.

Kontaktcenter - en väg in

Öppettider

Måndag–fredag: 8:00–16:30

Besök oss

Gärdhemsvägen 9 461 83 Trollhättan

Verksamhet

Upphandlingsavdelningen

Hitta hit

Gärdhemsvägen 9

Trollhättans Stad stad välkomnar ditt företag att delta i upphandlingar då en sund konkurrens är positivt för alla parter. På den här sidan hittar du alla pågående upphandlingar och även våra planerade upphandlingar. Här nedan finns även information om hur du kan delta i en upphandling och hur processen med offentlig upphandling går till.

Alla våra upphandlingar sker i enlighet med lagen om offentlig upphandling och stadens policys och riktlinjer. Anbud till Trollhättans Stad lämnas i de allra flesta fall i Visma Opic, vilket är det elektroniska upphandlingssystem som vi använder.
Mer information om upphandling 

Bevaka aktuella upphandlingar

Du kan bevaka aktuella upphandlingar inom just din bransch med hjälp av bevakningstjänsten av offentliga upphandlingar som företaget Opic har. Detta är en prenumerationstjänst där du kan du se alla upphandlingar i hela landet i din bransch som gör att du inte missar en möjlig affär.

Bevakningstjänsten Opic

Pågående upphandlingar

En upphandling resulterar antingen i ett ramavtal eller ett enskilt köp. Vill du se listan över vilka upphandlingar som är aktuella just nu så använder vi oss av Visma för att synliggöra det för dig.

Bilden är ett foto på en  kvinna i närbild som sitter vid ett bord fullt med papper, kvitton och en svart miniräknare. I förgrunden syns en svart bläckpenna med detaljer i guld. Kvinnan slår på miniräknaren. Hon är klädd i vit- och blårandig skjorta.

E-faktura

Trollhättans Stad ska ta emot alla leverantörsfakturor elektroniskt och i formatet Sve-faktura.Trollhättans Stad ger er möjligheten att välja mellan två helt kostnadsfria tjänster för att skicka era e-fakturor till oss.

Planerade upphandlingar

Här listas våra kommande planerade upphandlingar. Vi lägger kontinuerligt ut information om fler upphandlingar vartefter de beslutas, så håll utkik!

Entreprenör

Vi har tagit fram ett gemensamt dokument med information och grundkrav för entreprenörer.

Har du en fråga eller fundering om upphandling?

Välkommen att kontakta upphandlingsavdelningen via formuläret nedan. 

Relaterad information

Konkurrensverket

Elektroniska fakturor

Senast granskad 2021-09-01 av klas.liwenborg@trollhattan.se