Lyssna

Mobil Portal Personal

Om du jobbar utanför Stadens lokaler kan du här komma åt alla system du behöver i ditt arbete. Utöver Intranät så finns det även möjlighet att arbeta i Ekonomi- och HR-systemet samt de specifika verksamhetssystem du använder i din vardag

Kontaktcenter - en väg in

Öppettider

Helgfria vardagar, måndag–fredag: 8:00–16:30
7 juli - 8 augusti har receptionen lunchstängt mellan 12:00-13:00

Vad kan kontaktcenter hjälpa mig med?

Besök oss

Gärdhemsvägen 9 461 83 Trollhättan

Här har du som anställd logga in till Intranätet och läsa om bland annat personalrabatten, Hälsan och annan information som är viktig för dig som anställd inom Trollhättans Stad.

Inloggning med hjälp av dina inloggningsuppgifter

Observera att denna länk enbart gäller för dig som jobbar externt, till exempel hemifrån. 

Åtkomst

Arbeta på distans med Always On VPN

För att börja använda lösningen Always On VPN på din arbetsdator måste du först installera AOV-klienten från Software Center när du är på din arbetsplats.

När du har gjort installationen kan du därefter ta med din arbetsdator och arbeta på distans, och får då åtkomst till dina applikationer och nätverk, som om du vore på arbetsplatsen.

Tänk på att du får absolut inte får ”låna” ut din arbetsdator till någon annan då du hela tiden är uppkopplad mot stadens nätverk när datorn är påslagen.

Manual, Always On VPN

Viktigt att tänka på

  • IT-Enheten har begränsade möjligheter till support för medarbetare som jobbar hemma

Videokonferens med Microsoft Teams

Microsoft Teams är ett chattbaserat samarbetsverktyg med uppgift att underlätta samarbete och främja produktivitet. 

Kontakt​​ vid problem

Vid problem, kontakta IT-enheten på 7912​.se​ eller via telefon 0520-49 7912. 

Relaterad information

Har du problem med att logga in, kontakta:

IT-Enheten

Telefon: 0520-49 79 12

www.7912.se

Senast granskad 2025-06-12 av HELSKO