IT-support

Välkommen till IT-support för Trollhättans Stad, Kunskapsförbundet, Närf och Kraftstaden. Vill du anmäla ett fel, beställa något eller har du en fråga? Skapa då ett ärende till oss genom att klicka på Registrera ärende.

Registrera ärende

Med hjälp av nedanstående länkar kan du enkelt registrera ärende.

Du kan endast registrera ärende när du sitter på Trollhättans stads nät, antingen på din arbetsplats eller från jobbdator ansluten via AlwaysOn VPN. Annars får du ringa Helpdesk på 0520-497912 under våra öppettider (se nedan)

Beställning mobiltelefon, surfplatta och tillbehör

Endast för anställda i Trollhättans Stad

Beställa uppdrag
För dig som har ansvar för nyutveckling i din verksamhet vad det gäller IT-stöd. Detta gäller nya lösningar eller förändringar som idag inte finns i Trollhättans Stads IT-miljö. IT-avdelningen kan inte hantera önskemål från verksamheten utan att det går via de som är IT-ansvariga för verksamhet.
Kontakta den som är ansvarig för din verksamhet för att föra fram din önskan.

Beställning dator
Detta val ska endast användas av dig som har beställningsansvar för din verksamhet. För att komma in i beställningsportalen måste du vara registrerad som beställningsansvarig i systemet. Denna behörighet ska beställas av chef och då används processen ”Utse ny beställningsansvarig”

Utse ny beställningsansvarig
Detta val är endast för chefer som ska utse ny beställningsansvarig för datorer och skärmar för sin verksamhet.

Beställa medvindsterminal
Det är bara du som har ansvar för att beställa medvindsterminaler för din verksamhet som ska använda detta val.

Har du glömt ditt lösenord? Har du en anställning på Trollhättans Stad eller Kunskapsförbundet? Har du registrerat dig i vår lösenordsportal? Då kan du själv byta ditt lösenord genom att klicka på respektive länk nedan:

Om du inte har registrerat dig så kan du göra det när du sitter på en jobbdator uppkopplad på jobbets nät. Du hittar information om hur du gör på vår sida (IT-avdelningen) under verksamhetsstöd på Trollhättans Stads intranät. Eller i Drömfabriken för KFV under info om lösenord.

 

Relaterad information

Helpdesk

Öppettider som gäller för vår IT-support (0520-49 7912) är:
Måndag 07:30 - 16:30
Tisdag 07:30 - 16:30
Onsdag 07:30 - 16:30
Torsdag 07:30 - 16:30
Fredag 07:30 - 08:30, 10:00 - 16:00

Vi har lunchstängt 12:00-13:00

Under juli månad är öppettiderna måndag-torsdag kl. 07.30-12.00 och 13.00-15.00 samt fredagar 07:30-08:30, 10:00-12:00 och 13:00-15:00.

Servicedesk

Vår servicedesk ligger på våning 3 i Stadshuset och är tillgänglig för:

  • Administrativ personal - för hjälp med synkronisering av e-post till tjänstemobil eller läsplatta
  • Förtroendevalda - för hjälp med utlämning, service och återtag av läsplatta erhållen via det politiska uppdraget​​​​​

Öppettider som gäller för vår Servicedesk är:

Måndag 10:00-12:00, 13:00-15:00
Tisdag 10:00-12:00, 13:00-15:00
Onsdag 10:00-12:00, 13:00-15:00
Torsdag Stängt
Fredag 10:00-12:00, 13:00-15:00
Senast granskad 2022-02-08 av HELSKO