E-faktura
Trollhättans Stad använder sig av elektroniska beställningar vid köp av varor, i den mån det är möjligt, vilket underlättar för både köpare och leverantör.
Trollhättans Stad använder sig av det elektroniska beställningssystemet Unit 4/UBW i den mån det är möjligt. För leverantören innebär detta större avtalstrohet och ett effektivare orderflöde.
Trollhättans Stad ska ta emot alla leverantörsfakturor elektroniskt och i formatet Sve-faktura. Vi samarbetar med Pagero och InExchange AB som förmedlar fakturorna till oss. För att komma igång tar du som leverantör direktkontakt med dem. Ytterligare information finns på deras respektive hemsida:
Har du ingen lösning e-fakturering idag?
Trollhättans Stad ger er möjligheten att välja mellan två helt kostnadsfria tjänster för att skicka era e-fakturor till oss. Lösningarna kräver inte någon installation eller förändring i er IT-miljö. Ni kan själva välja att ansluta er till antingen Pageros eller InExchanges tjänster.
InExchange erbjuder er att fakturera Trollhättans stad gratis direkt på webben med upp till max 100 fakturor per år. Pagero erbjuder er att ansluta till sitt e-fakturanätverk där ni kostnadsfritt kan fakturera alla era kunder upp till max 250 fakturor per år. Ni som leverantörer kan också ta del av utbildningar för att få ut så mycket som möjligt av tjänsten.
Anslutning till Pageros webbportal
För att registrera dig så använder du länken nedan och ange projektkoden ”FreePortal_Troll73944”. Därefter kan du själv ange dina uppgifter för att snabbast komma igång med tjänsten.
Registrering i Pageros webbportal
För att ge dig som leverantör större insikt i hur du använder och maximerar nyttan av din tjänst så tillhandahåller Pagero kostnadsfria webinar, för befintliga kunder såväl som för dig som ännu inte har någon lösning, men vill veta mer. Där kan du dessutom få mer information kring hur du kan hantera fler kundförfrågningar. Följ länken nedan för att anmäla ditt intresse.
Anslutning till InExchanges portal
Fakturaregistrering i InExchange
Introduktion till InExchange web
Ange alltid referenskod
Referenskod måste alltid anges på alla fakturor som skickas till oss för att fakturan ska hamna hos rätt person. Referenskod ska lämnas av beställaren och är femsiffrig.