Helena Kortered, ny näringslivschef i Trollhättans Stad

Helena Kortered ny näringslivschef

Trollhättebon Helena Kortered blir ny näringslivschef i Trollhättans Stad. – Jag är otroligt glad och känner mig väldigt stolt som får det här uppdraget, säger Helena.

Enhet Kontoret Tillväxt och utveckling Gärdhemsvägen 9 461 83 Trollhättan Kontoret Tillväxt och utveckling

PRESSMEDDELANDE

Vid årsskiftet lämnar Dick Eriksson rollen som näringslivschef efter fem år i Trollhättans Stads tjänst. Hans efterträdare blir Helena Kortered. Hon arbetar idag som kommunikationschef på Trafikverket Region Väst, och har tidigare varit bland annat VD för turistbolaget Visit Trollhättan och sponsorchef på Vattenfall Norden.

Men när chansen dök upp att få bli ny näringslivschef – och vara med och bidra till att ytterligare flytta fram Trollhättans position – kunde inte Helena Kortered låta bli att söka tjänsten.
– Det görs så mycket bra saker i Trollhättan och i området, och det finns så stora möjligheter framåt. Det ska bli roligt och spännande att få vara en del av den utvecklingen, säger Helena Kortered.

Intresset för tjänsten som ny näringslivschef i Trollhättans Stad har varit stort, vilket har positivt för hela rekryteringsprocessen.
– Vi är glada över att nu kunna presentera Helena Kortered som vår nästa näringslivschef. Vi är övertygade om att hon med kraft och energi kommer att jobba vidare med förutsättningarna för företagande, kompetensutveckling och innovationer i Trollhättan, konstaterar stadsdirektör Ulrika Strandroth Frid och utvecklingschef Håkan Falck.

Helena Kortered tillträder tjänsten den 1 december.

Vid ytterligare frågor kontakta: Ulrika Strandroth Frid, 0520 – 49 79 46, Håkan Falck, 0520 – 49 79 65.

Senast granskad 2019-03-22 av Per Ivarsson