Trollhättans Stads nya entré med kontaktcenter

Nu öppnar kontaktcenter i Trollhättans Stad

Idag öppnar kontaktcenter, och nu blir det enklare för trollhättebor och andra intressenter att komma i kontakt med Trollhättans Stad. – Det är en vision som vi har haft i flera år, en investering för att skapa en ökad tillgänglighet, säger kommunstyrelsens ordförande Paul Åkerlund.

Kontaktcenter - en väg in

Öppettider

Måndag–fredag: 8:00–16:30

Vad kan kontaktcenter hjälpa mig med?

Besök oss

Gärdhemsvägen 9 461 83 Trollhättan

Trollhättans Stad har som ambition att bli bättre på att ge god service till våra invånare, företagare och andra som kommer i kontakt med oss, samt att säkerställa att servicen är snabb, enhetlig och håller hög kvalitet. Ett kontaktcenter fungerar som en samlad väg in till kommunen där ärendehantering sker via telefoni, besök, chatt och sociala medier oavsett vad ärendet gäller.

I september 2018 presenterades och godkändes förstudien om kontaktcenter av kommunstyrelsen – och i november 2019 beslutade kommunfullmäktige om införande av kontaktcenter och gav grönt ljus för projektering och upphandling.

Gör det enklare

Nu är det stora och omfattande arbetet genomfört och både lokaler och organisation är på plats – och idag är det premiär för den nya service-funktionen som fysiskt är placerad på våning 1 i stadshuset.

– Det känns fantastiskt bra att vi nu kan öppna kontaktcenter och göra det enklare för trollhätteborna och andra som behöver komma i kontakt med oss, och att vi kommer ge ett likvärdigt bemötande till alla – oavsett ärende, säger Paul Åkerlund, kommunstyrelsens ordförande.

Ökad servicegrad

Kommuner som har inrättat ett kontaktcenter kan i genomsnitt lösa 70–80 procent av de frågor som kommer in redan vid första kontakten. Man slipper långa ledtider, felkopplade samtal och tröga beslutsvägar.

– Ett kontaktcenter innebär att vi kommer att öka vår servicegrad och hantera ärenden som kommer in både snabbare och effektivare. Vi vill skapa en service som för oss innebär såväl ett gott bemötande, som en hög lösningsgrad redan vid första kontakt, säger stadsdirektör Said Niklund.

– Du är välkommen att kontakta oss alla dagar mellan 08.00-16.30 även under lunchen. Vi ser fram emot att få höra från dig, säger Jenny Eisfeldt Nystedt, chef kontaktcenter.

Så kontaktar du Trollhättans Stad: 
Kontakta oss

Fotnot: Mot bakgrund av pågående pandemi har vi tyvärr inte möjligheten att arrangera en formell invigning på plats för allmänheten under öppningsdagen.

Senast granskad 2021-09-01 av klas.liwenborg@trollhattan.se