Tillfällig reception stadshuset under byggtiden av Kontaktcenter Under byggtiden av Kontaktcenter flyttas entrén och receptionen tillfälligt närmare parkeringen.

Byggstart för Kontaktcenter

Idag är det byggstart för Kontaktcenter, vilket är en verksamhet som ska mynna ut i en ökad tillgänglighet för dem som vill komma i kontakt med Trollhättans Stad. Under byggtiden flyttas entré och reception närmare parkeringen. "Det känns jätteroligt att det vi har arbetat med under lång tid snart ska bli verklighet", säger projektledare Martin Linnér. Under byggtiden flyttas entré och reception närmare parkeringen.

Enhet Kommunstyrelsens förvaltning Gärdhemsvägen 9 461 83 Trollhättan 0520-49 50 00 Kommunstyrelsens förvaltning

Trollhättans Stad har som ambition att bli bättre på att ge god service till invånarna, det vill säga privatpersoner, företagare och andra intressenter som kommer i kontakt med oss.
– Vi vill kunna förenkla kontakten – och öka tillgängligheten – med kommunen, leverera god service och ett gott bemötande oavsett ärende, förklarar projektledare Martin Linnér.
Det är bakgrunden till satsningen på Kontaktcenter, en resa som har varit omfattande och som nu har lett fram till något fysiskt påtagligt; byggstarten på våning 1 i stadshuset.
– I helgen genomfördes den sista kontorsflytten för att frigöra ytor där PEAB nu flyttar in för att skapa en byggzon. Utanför zonen kommer man att bygga en vägg i entréhallen för att avgränsa bygget.

”Spännande projekt”

Trollhättans Stads helägda fastighetsbolag Kraftstaden Fastigheter AB är byggledare för Kontaktcenter, där projektledare Tobias Björk ser fram emot att leda arbetet.
– Det är ett spännande projekt med goda förutsättningar; första våningen har en hög takhöjd med ett fåtal styrande pelare, vilket ger oss en del fria händer, säger Tobias Björk.

För de knappt 500 personer som arbetar i stadshuset kommer byggandet av Kontaktcenter inte att passera obemärkt förbi.
– Byggväggen i entrén fungerar som en avgränsning för bland annat damm och ljud, men visst kommer man att märka av byggandet i huset, framförallt inledningsvis när rivningen pågår, säger Tobias Björk.

Tillfällig reception

I samband med att väggen sätts upp flyttas receptionen till en annan del av byggnaden på första våningen, dit det kommer att vara noggrant skyltat. Samtidigt uppmanas besökare med ärende till stadshuset att i första hand söka kontakta via telefon, e-post eller chatt eftersom vi är mitt i en pandemi – och ingången till den tillfälliga receptionen har dessutom ett begränsat utrymme, vilket kan göra det svårt att hålla avstånd.

Kontaktcenter öppnar nästa höst. Det ska då vara bemannat med 14 personer – redo att erbjuda förstklassig service för invånare, besökare och andra intressenter.

Mer information om Kontaktcenter

Senast granskad 2020-11-30 av Katarina Loodh