Måndag 21 maj 2012

Uppleva och göra

Det finns mycket att se i Trollhättan.

Därför kommer många turister hit. Många vill titta på slussarna och åka båt i Trollhätte kanal.

Det finns mycket att göra i Trollhättan när du är ledig.

Det finns ett fint badhus och flera bibliotek.

I Trollhättan finns det ridhus.

Det finns en kulturskola där du kan lära dig att spela ett instrument.

Föreningar

I Trollhättan finns det många olika föreningar.

Det finns föreningar för fotboll, bandy och dans.

Det finns föreningar för pensionärer, handikappade och religiösa.

Vill du veta mer?

Telefon 0520 - 49 50 00

 

 


Kontakta oss

Trollhättans Stad

Telefon Tel: 0520-49 50 00

Hitta till stadshuset

Kontakta Trollhättans Stad